مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 01:402021-08-09فرهنگي

ویدئو| اقناع مخاطب با ترفند ترس


رسانه با استفاده از فنون مختلف سعی می کند تا مخاطب را اقناع و او را با اهداف خود همسو کند.

یکی از این فنون، تکنیک ترس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سوادرسانه خبرگزاری فارس،برخی رسانه ها معتقدند که بهترین روش برای وادار کردن مردم به تغییر دادن نگرش ها و رفتارهایشان این است که آن ها را از پیامدهای تغییر ندادن بترسانید.

به عنوان مثال شبکه های غربی و رسانه های فارسی زبان خارج نشین، این روزها ایران هراسی و اسلام هراسی را در برنامه های خود دارند؛ از فیلم های سینمایی گرفته تا خبرها و اتفاقات مختلف.

رسانه های غربی همیشه به دنبال ایجاد ترس از ایران و اسلام هستند.

  در تکنیک ترس از ایجاد رعب و وحشت به منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده استفاده می شود.

در این روش ضمن تهدید و ترساندن مخاطبان به شیوه های مختلف، به او القا می کنند که خطرات و صدمات احتمالی بر سر راه کمین کرده و از این طریق آینده ای مبهم و توأم با سختی و مشکلات را برای مخاطب ترسیم می کنند.

در فرآیند عملی این تکنیک می توان این طور گفت که ترس شدید تحت شرایط خاص، قدرت اقناع کنندگی پیام را افزایش می دهد.

این رسانه ها تلاش دارند به مخاطب القا کنند خطرهای تأکید شده جدی هستند و احتمال وقوعشان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویدئو| اقناع مخاطب با ترفند ترس

ویدئو| اقناع مخاطب با ترفند ترس